ALPINIA INSTITUTE SAĞLIK ÜRÜNLERİ
TİCARET LİMİTED ŞİRKETİ
MESAFELİ SATIŞ SÖZLEŞMESİ
1.
SATICI
HAKKINDA :
Alpinia
Institute Sağlık Ürünleri Ticaret Ltd. Şti. (işbu mesafeli satış sözleşmesinde
kısaca “Alpinia Institute” “Satıcı” ya da “Şirket” olarak anılacaktır) 2008’den
beri İsviçre’deki Ar-Ge merkezlerinde yaptığı araştırmalar ve Avrupa’nın saygın
üniversite ve kuruluşlarıyla gerçekleştirdiği klinik çalışmalar ile bugünkü
saygın konumuna ulaşmış; 2021 yılından beri de tüm Ar-Ge çalışmalarını
Türkiye’de devam ettirmekte olan bir kurumdur.
İsviçre
mirasını, Anadolu coğrafyasının zengin bitki florası ve Osmanlı tıbbından gelen
zengin deneyim ile harmanlamış, bu bilgi ve deneyimi İstanbul’da kurulu modern
ve kapsamlı laboratuvarlarına ve operasyon merkezine taşımıştır.
Şirket
merkezi, Fatih Sultan Mehmet mah. Poligon cad. Buyaka 2 Sitesi 3. Blok No:8C İç
Kapı No: 98 Ümraniye İSTANBUL adresindedir. Şirketin laboratuvarı, Sağlık
Bilimleri Üniversitesi Teknoloji Geliştirme Bölgesi Sağlık Teknokenti A.Ş.de
faaliyet göstermektedir.
Şirketin İstanbul
Ticaret Odası sicil numarası 291732-5’tir ve Mersis numarası
0461-0944-1950-0001’tir.
Şirketin
web sayfasının adresi https://alpiniainstitute.com.tr/ dir. Şirketimiz tarafından
üretilen ürünlerin çevrimiçi satış faaliyetleri https://alpiniainstitute.myikas.com/ adresindeki web sayfası üzerinden gerçekleştirilmektedir.
Burada adı geçen sayfalar ‘pazar yeri sayfası’ değildir. Alpinia Institute
yalnızca üretimi kendisi tarafından yapılan ürünlerin satışını yapmaktadır.
Şirket
Alemdağ Vergi Dairesi nezdinde 4610944195 vergi kimlik numarası ile kayıtlıdır.
2.
SÖZLEŞME
HAKKINDA :
6502
sayılı Tüketicilerin Korunması Hakkında Kanun’un 48. maddesine göre “Mesafeli
sözleşme, satıcı veya sağlayıcı ile tüketicinin eş zamanlı fiziksel varlığı
olmaksızın, mal veya hizmetlerin uzaktan pazarlanmasına yönelik olarak
oluşturulmuş bir sistem çerçevesinde, taraflar arasında sözleşmenin kurulduğu
ana kadar ve kurulduğu an da dâhil olmak üzere uzaktan iletişim araçlarının
kullanılması suretiyle kurulan sözleşmelerdir.” biçiminde tanımlanmıştır.
Bu anlamda
işbu sözleşme bir ‘Mesafeli Sözleşme’dir ve Alpinia Institute web sayfasında
bulunan ürünlerin mesafeli bir biçimde çevrim içi satışı amacıyla
hazırlanmıştır.
3.
ALICI
HAKKINDA :
Şirketin
web sayfasına girerek ‘Üyelik Sözleşmesi’ni mesafeli bir biçimde kabul ettiğini
bildiren kişiler işbu mesafeli sözleşme kapsamında ‘alıcı’ ya da bir diğer
adıyla ‘müşteri’ olarak kabul edilecektir.
Bununla
birlikte şirket, üye olmayanlara satış yapma hakkını kendisinde saklı
tutmaktadır. Böyle bir durumda ürün siparişini veren kişi üye olsun ya da
olmasın işbu mesafeli sözleşmede alıcı ya da müşteri olarak kabul edilecektir.
4.
ÜRÜNLER
HAKKINDA :
İşbu
sözleşme ile ürünlerin satışına ilişkin web sayfaları bir bütün olarak
değerlendirilecektir. Bu nedenle sözleşmede satılan ürüne atıf yapıldığı
durumlarda ürünün satın alındığı tarihte ürünün web sayfasında yer alan fiyat
ve açıklamalar her iki taraf için esas ve bağlayıcı kabul edilecektir.
Bir ürünün
siparişini veren alıcı, ürün ile ilgili bilgilendirmelerin tümünü okumuş,
ürünün fiyatı ve fiyata eklenen Katma Değer Vergisi vb. ek yükler hakkında tam
olarak bilgi sahibi olmuş kabul edilecektir. Çünkü ürünün özellikleri, ürünün
fiyatı ve ürünün teslimatı ile ilgili gerekli tüm bilgiler Alpinia Institute
web sayfasında ve ürün sayfalarında açıklanmıştır. Bu anlamda siparişin
verilmesi ön bilgilendirmeye ilişkin Satıcı’nın yükümlülüğünün tam olarak
yerine getirilmiş olduğu anlamına gelecektir.
Yine sipariş konusu bir ürünün varsa tüm
nakliye, teslim ve benzeri ek masrafları, müşterinin ödeme yükümlülüğü altına
girmesinden hemen önce ödeme sayfasında açıkça sunulmuştur. Alıcı, ödemeyi
yapmadan önce ödeme sayfasında yer alan tüm ayrıntıları incelemek ve bundan
sonra ödemeye onay vermek durumunda olan taraftır.
Alpinia Institute, web sayfasında satışa sunduğu ürünlerin
niteliklerinde, dış görünüşlerinde, paketlerinde… vb. her türlü özelliklerinde
değişiklik yapma hak ve yetkisine sahiptir. Böyle bir durumda Alpinia Institute
web sayfasını en hızlı şekilde güncelleyecektir. Alıcı web sayfasında kendisine
taahhüt edilmiş nitelikler ile eline geçen ürün arasında fark olduğunu tespit
ettiğinde şirket ile iletişime geçecek ve durum hakkında şirketi
bilgilendirecektir.
Ürünle bir kullanım kılavuzu, prospektüs ya da benzeri açıklayıcı
bilgi ve/veya garanti belgesi gibi ek bilgiler gönderildiği durumlarda, ürünle
gelen belge ile web sayfasında yer alan bilgiler arasında çelişki olması
halinde ürünle gelen belgedeki bilgiler esas kabul edilecektir. Alıcı bunu
bilmektedir. Alıcı ürünle gönderilen açıklayıcı belgeleri ayrıntılı bir biçimde
incelemeyi ve ürünleri belgede yer alan şekilde kullanmayı kabul ve taahhüt
etmiştir.
5.
ÖDEME
HAKKINDA :
Alpinia Institute web sayfasında satışa sunulan ürünlerin
ödemesi yalnızca Alpinia Institute web sayfasında ilan edilen şekilde ve web sayfasında
ilan edilen yerlere yapılabilir. Başkaca bir yöntemle ya da başka bir yere
yapılan ödeme ürün bedelinin satıcıya ödenmesi anlamına gelmeyecektir.
Bu nedenle alıcı ödeme sayfasında yer alan talimatları
dikkatle takip etmek ve burada yer alan bilgilere göre ödeme yapmak
durumundadır.
Ödemenin herhangi bir nedenle Alpinia Institute hesaplarına
ulaşmaması ya da sonradan geri alınması ya da ödemenin iptali gibi durumlarda
Alpinia Institute ürünün gönderimini durdurabilir, gönderim yapılmışsa kargoda
ürünü geri çağırabilir ya da teslim edilmişse kullanılmadan iadesini talep
edebilir. Alıcı ödemenin tam ve zamanında yapılmasından sorumlu olan taraftır.
6.
TAŞIMA
ve TESLİM HAKKINDA :
Müşteri tarafından satın alınan ürün web sayfasında ve ödeme sayfalarında
açıklandığı şekilde müşteriye teslim edilecektir. Taşıma ve teslim ile ilgili
giderler ödeme sayfasında gösterilmiştir ve müşteri bu bedeli de ödemeyi kabul
ve taahhüt etmiştir.
Taşıma ve teslimin sağlıklı ve zamanında yapılabilmesi için
müşteri açık adresini ve iletişim telefon numarasını tam ve doğru bir biçimde
vermekten sorumlu olan taraftır. Bu bilgilerin sağlıklı bir biçimde verilmemiş
olmasından kaynaklanacak ek maliyetlere müşteri katlanacaktır.
Ürünün teslimat süresi, web sayfasında ya da ödeme
sayfalarında bildirildiği şekilde olacaktır. Ancak satıcı teslimat süresi
konusunda kendisini bağlamamaktadır. Seçilen taşıma seçeneğine bağlı olarak
taşıma şirketi ya da teslim yöntemine göre teslim edecek kişiler ayrı süreler
ilan edebilirler. Bu durumdan satıcı sorumlu değildir. Her koşulda ürünün
tedarik ve teslim süresi 30 günü aşmayacaktır. Ürünün tedarik ve teslim
süresinin 30 günü aşacağı durumlarda Alpinia Institute müşterisine bilgi
vermeyi ve müşterinin kararına uygun olarak para iadesi ya da bekleme
seçeneğini uygulamayı kabul etmiştir.
Ürün, müşteri tarafından bildirilen adrese getirilmişse
satıcı kendi yükümlülüğünü yerine getirmiş kabul edilecektir. Ürünün teslim
alınmamasından adresin boş olmasından, kapının açılmamasından, ürünün kabul
edilmemesinden satıcı sorumlu tutulamaz. Taşıma sırasında ürün hasarlanmışsa müşteri
bunu teslim sırasında tutanak altına alacak ve durumdan kargo şirketini ve
satıcıyı bilgilendirecektir.
Nakliyeyi engelleyen (hava muhalefeti, yolun kapanması… vb.) olağanüstü
durumlar mücbir sebep kabul edilecektir. Bu ve benzeri olağanüstü durumların
varlığı halinde satıcı alıcıyı bilgilendirir. Bilgilendirmede tahmini teslim
süresine de yer verilir. Ancak olağanüstü durumlarda satın alınan ürünün
süresinde teslim edilememesinden satıcı sorumlu tutulamaz. Alıcı, olağanüstü
halin ortadan kalkmasını bekleyebileceği gibi siparişin iptaline de karar verme
hak ve yetkisine sahiptir.
7.
CAYMA
HAKKI :
6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un “Mesafeli
Sözleşmeler”e ilişkin 48. maddesinin 4. bendine göre “Tüketici, on dört gün
içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin
sözleşmeden cayma hakkına sahiptir. Cayma hakkının kullanıldığına dair
bildirimin bu süre içinde satıcı veya sağlayıcıya yöneltilmiş olması
yeterlidir.”
Ancak
27.11.2014 tarihli ve 29188 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanmış “Mesafeli
Sözleşmeler Yönetmeliği”nin “Cayma Hakkının İstisnaları” başlıklı 15. maddesinin
1. bendinin (ç) alt bendi şu düzenlemeyi içermektedir: “Tesliminden sonra
ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan mallardan;
iadesi sağlık ve hijyen açısından uygun olmayanların teslimine ilişkin
sözleşmeler.” (tüketicinin 14 günlük cayma hakkının istisnasını oluşturur.)
Alpinia
Institute tarafından üretilen ve satışı yapılan ürünler paketi, ambalajı ya da kutusu
açıldığı zaman iadesi sağlık ve hijyen açısından uygun olmayan ürünlerdir. Bu
nedenle de 6502 sayılı kanununun 48. maddesinin 4. bendinde düzenlenmiş 14
günlük cayma hakkı web sayfamızdan satışı yapılan ürünlerde kullanılamaz.
Müşterilerimiz ürünün siparişini verip ödemelerini yaptıkları andan ürünü taşıyıcıdan
(kargodan) teslim aldıkları ana kadar cayma hakkını kullanabilirler.
Cayma hakkını kullanmak isteyen müşterilerimiz web sayfamızın
“iletişim” bölümünde yer alan bilgileri kullanarak bizimle mesafeli bir biçimde
bağlantıya geçebilirler ya da ürünü teslim almamak suretiyle cayma hakkını
kullanabilirler. Müşterilerimizin cayma hakkını kullanma gerekçesini bildirmesi,
şirketimizin sonraki adımları planlaması açısından önem arz etmektedir.
Müşteri cayma hakkını kullandığında ürünün satın alınması
için ödediği bedel, Alpinia Institute’un ödeme programına uygun olarak, varsa
yasal olarak müşteriye yansıtılabilen masraflar içerisinden düşüldükten sonra,
en geç 30 gün içerisinde müşteriye, bildireceği banka hesabına ya da müşterinin
kredi (ödeme) kartına iade edilecektir.
8.
KİŞİSEL
VERİLER HAKKINDA :
Alpinia
Institute Sağlık Ürünleri Ticaret Ltd. Şti. üyelik sözleşmesinin ve ürün satın
alımlarında mesafeli işlemin zorunlu kıldığı kişisel verileri almakta,
kullanmakta, saklamakta ve işlemektedir.
Buna ek
olarak sayfalar arasında gezinmelerin takibi amacıyla çerezler de kullanılmakta
ve bu yolla şirketimiz müşterilerini tanıma hususunda çaba göstermektedir.
Bununla
sınırlı olmamak koşuluyla sitede arama yaptığınızda, sitede yorum yaptığınızda,
sitede dolaştığınızda ve sitede çeşitli işlemler yaptığınızda bazı kişisel
verileriniz şirketimize otomatik bir biçimde aktarılmaktadır.
Şirketimiz
kişisel bilgilerinizi mesafeli satış sözleşmesinden doğan sorumluluklarını
yerine getirmek ve sunduğu hizmetleri geliştirmek amacıyla işlemektedir. Bu
kapsamda şirketimiz nezdinde kişisel bilgileriniz, siparişlerinizi almak ve
yönetmek, ürün teslim etmek ve hizmetler sunmak, ödeme işlemlerini gerçekleştirmek
için işlenecektir. Bunun bir başka görüntüsü olarak şirketimizin ve diğer
kişilerin güvenliğini korumak, dolandırıcılığı ve her türlü suistimali belirlemek
ve engellemek amaçlı olarak da web sayfamızdaki kişisel verileriniz
işlenecektir.
Bunlar
dışında da sizden özel izinler talep etmek suretiyle bazı verileri alabiliriz.
Şirketimiz kişisel verilerin korunması hususunda 6698 sayılı Kişisel Verilerin
Korunması Kanunu’nda yer alan düzenlemelere uymayı kabul ve taahhüt etmiştir.
Sizden
elde ettiğimiz bilgiler mesafeli satış işlemlerinin gerçekleştirilmesi ya da
tamamlanmasını sağlamak dışında hiçbir gerekçeyle üçüncü kişilerle
paylaşılmayacaktır. Web sayfasında sunduğumuz hizmetlerin geliştirilmesi ve
iyileştirilmesi, ürünlerimizin geliştirilmesi ve iyileştirilmesi, şirketimizin
yaptığı işin geliştirilmesi ve iyileştirilmesi amacıyla üçüncü kişilerle
yapacağımız ortaklıklar kapsamında kişisel verilerin paylaşılması ancak zorunlu
olduğu durumlarda ve ancak bilmesi gereken kişilerle sınırlı bir biçimde
yapılacaktır.
Kişisel
verileriniz yasal olarak tutmak zorunda olduğumuz sürenin sonunda şirketimiz
kayıtlarından silinecek ya da anonim hale getirilecektir.
9.
UYUŞMAZLIKLARIN
ÇÖZÜMÜ :
Alpinia
Institute 6502 sayılı kanuna ve 27.11.2014 tarihli ve 29188 sayılı Resmî
Gazete’de yayımlanmış Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği’ne ve Türkiye
Cumhuriyeti’nin yayımlanmış ve bundan sonra yayımlanacak yasal düzenlemelerine
uygun davranmayı kabul ve taahhüt etmiştir.
Ürünler
ile ilgili, satış prosedürleri ile ilgili ya da herhangi bir hizmetimiz ile
ilgili yaşanacak problemler ya da şikayetlerin varlığı halinde yaşanabilecek
olası bir uyuşmazlığın çözümü için sorununuzu bize web sayfamız üzerinden
iletebilir, bizi arayabilir, bize e-posta gönderebilir veya sizi aramamız için
arama talep edebilirsiniz.
Sorununuzu
öğrendiğimizde sorunu çözmek için elimizden geleni yapacağız. Bizim
çözemeyeceğimiz sorunlar yaşandığı takdirde sorunun büyüklüğüne bağlı olarak
ilgili Tüketici Hakem Heyetlerine veya Tüketici Mahkemelerine
başvurabilirsiniz.
Alpinia
Institute Sağlık Ürünleri Ticaret Ltd. Şti.